Clinical Pastoral Education

Jeg laver en Clinical Pastoral Education kursus på Grey Hospital for de næste tre uger. Ideen er, at præster til at få styr på at være en del af en helbredende team, snarere end at se os selv som uafhængige agenter. Vi vil lære mere om hospitalets rutiner og hvad besøge præster bør og ikke bør gøre - med hensyn til at komme i vejen snarere end at hjælpe! Det er også meget praktisk, der er noget, jeg har ledt efter. Jeg har gjort mange rådgivning kurser, men har altid følt, at det ville være rart at se det gjort ordentligt eller have mere vejledning mig selv i en virkelig situation.
I dag har vi blev afsat til menigheder og blandt andet brugt to og en halv time i to sessioner besøger patienter. Om eftermiddagen min opfindsomhed løb ud - lidt over halvdelen af ​​mine patienter ikke taler engelsk, og jeg kunne ikke forestille mig noget mere at sige, alligevel. Så jeg bare sad i et af de almindelige afdelinger og gjorde notater på min mobiltelefon og lyttede til den almindelige snak. Efter et stykke tid begyndte de at inkludere mig, og jeg faktisk syntes det fungerede ganske godt.
Jeg var ganske tilfreds med, hvor godt mit scrappy Zulu blev forstået - faktisk blev jeg fuldstændig overrasket, da den første dame jeg talte med var i stand til at reagere på mig første gang med mine spørgsmål (jeg ville ryste hende - gør du virkelig forstår? Min underlige Zulu og sjove accent? Halleluja!). Men det vil aldrig bringe os til endnu overfladiske pastorale samtaler, sind aldrig dyb dem.
To af de ikke-engelsk-talerne var fra Greytown, hvoraf mindst gav os nogle fælles fodslag.
Det bliver en hård kurs for mig med min til tider super-introvertedness, men jeg tror det vil hjælpe mig med at gøre bedre i fremtiden. To uger og fire dage til at gå!

Ingen kommentarer: