Udekoekken Goes Miljoe-og Spiselige!




Bidraget med Lori Dolnick


Hvad sker der, når 28 talentfulde og kreative high-end designere kommer sammen? Et mesterværk er skabt. Plain and simple.

Den Pasadena Showcase House, en non-profit organisation med hovedsæde i Californien vælger et hjem for en indendørs og udendørs makeover hvert år, og resultaterne er godt, temmelig fantastisk. Den omstillingsproces, fra grundforskning og almindelig interiør til en utrolig og stilfuldt hjem komplet med en fantastisk udendørs gårdhave, tager ca 8 måneder til at planlægge og finish. Processen ikke kun omfatter tid, hårdt arbejde og passion, men også de kreative talenter til disse udvalgte designere, som har en særlig indsigt i, hvad der vil "klik" med den slags rum og materialer, de har at arbejde med.

I år holdet vendte et privat hjem, der ejes af det amerikanske Røde Kors i en drømmehus fange opmærksomhed næsten 40 tusinde besøgende, der har hjulpet rejses penge via entré til The American Red Cross.
(Før)
Hjernen bag den udendørs køkken design er Jan Ledgard, certificerede køkken designer, ejer og designer af Yorkshire Køkkener, Inc. som opfattes og designet hele udekøkken plads til Pasadena Showcase Home.



LD: Hvordan blev du involveret i Showcase House i år?

JL: Nå, jeg lige er sket for at mærke sammen med et par andre designere i år for Designers 'Peek Dag og bare henkastet nævnt for nogen, at jeg gjorde udekøkkener og godt, resten tror jeg er historie! LOL!


Hvad jeg virkelig ønskede at gøre var at skabe et område, der kunne bruges til bryllupper, fester, osv., men samtidig skabe et rum, som stort set enhver kunne se på uanset hvad deres budget eller plads er, og sige "jeg kunne gøre dette i min gård! "


LD: Hvor kom inspirationen til design kommer fra?

JL: Idéen til det rum var, at det ville være en komplet udekøkken og køkkenhave. Alting plantet var enten spiseligt eller lægemidler med en blot et par undtagelser. Alle de produkter, vi brugte var enten genanvendes eller genbruges eller mindst miljøvenlige. Atlantis udekøkkener leverede kabinet og apparatur, og jeg brugte så mange lokale produkter og leverandører som muligt, herunder lokale tømmer værftet, lokale haven planteskoler, mv

LD: Hvad var det mest udfordrende i form af at forsøge at skabe en sjov, men nyttigt sted?

JL: Jeg ønskede at skabe noget, der var sjovt og spændende, men alligevel funktionel. Med tanke på måder for familier og venner til at underholde og samtidig at kunne nyde nogle private tid - hvilket er grunden til jeg tilføjet Martini vasken, så du bare kan slappe af i dit eget værft nipper væk på en Martini.

Vi bygger et dæk til den ultimative familie middage og en bar for de særlige sociale nætter med venner eller naboer. Det er meget cool, fordi dækket er bygget over rødderne af en flydende Amber træ, der tilføjer en naturlig skygge baldakin. Jeg har også designet optrækkelige fortelt - hver panel trækker til og fra separat ved hjælp af et meget lavt energiforbrug "pol", så du bare krog polen i en ring, og træk!

Jeg har også sluttede rummet bringe alle elementer i træ og glas sammen med genbrugsglas som accenter i alle lysestager, blev teak på hånden jernbane, natursten og krystaller (en passion for mine) spredt rundt i hele rummet og et par finurlige elementer, såsom "månen stirrer harer," blev også tilføjet.

LD: Lyder som om du havde "Go Green" effekt, når man planlægger rummet.

JL: Jeg gjorde faktisk. Planterne er alle spiselige, naturlægemidler eller lægemidler, herunder tomater, vinstokke, osv. Vi har tilføjet små plantageejere rundt i rummet for at vise folk, hvordan de kunne have en urtehave i en lille plads - og det er visuelt tiltalende så godt.

LD: Nå, du har gjort et fantastisk stykke arbejde i år. Nogen idé om, hvad de besøgende kan forvente næste år?

JD: Ikke sikker endnu. Vi er stadig forsøger at hvile op fra sidste!

Billeder høflighed Pasadena Showcase House 2010.



Se alle Lori's indlæg her.


Abonner på:: Surroundings::

Ingen kommentarer: