Trin for trin

Denne sidste weekend havde jeg lejlighed til at se mine naboer arbejder på en stor have projekt. Cynthia er en af dem, frygtløse gør-det-selv damer, parat til at tackle noget. Nå, denne gang er hun besluttede tackle en hel store projekt, en konkret gangbro.

Jeg har set disse forme til salg i fortiden, og altid tænkt på at købe en. Tænke og handle selv er to forskellige ting. Med Cynthia, tænker gør, og hun sprang lige i den konkrete gøre forretning.

Da jeg så hende og hendes mand Rich blande cement og fyld formen tænkte jeg det så nemt. Til at være sandfærdige men der er stadig en hel del af det arbejde. Sitet var at placere denne gangbro på skulle være plant, ryddet og havde landskab stof spredt på det. Desværre har jeg ikke få et billede af denne fase.

Mens jeg var der, de var stille yderligere sten skal bruges til at udvide en del af gangbro. Cynthia forklarede, at det kun tog minutter for cement at fastsætte, på daværende tidspunkt du kan vrikke formen og træk det fri.

24 timer senere cement er hårdt nok, at du kan gå på det uden at sætte et mærke.

Her kan du se hvordan du blot passe formen i de tidligere brik og fortsætte med at tilføje cement. Et 50 £ sæk cement dybest set fylder en støbeform.

Nu er det foto, du har ventet på, her er hvad jeg kunne se, når kigger over havelågen. Hvor cool er denne gangbro! Jeg kan ikke vente med at se det færdige projekt.

Denne del af gangbro blev sat på plads. Stykkerne fotograferet ovenfor ville blive indstilles individuelt langs kanterne at konkretisere hele designet.

Alle fortalte, Cynthia sagde, at de brugte omkring 50 poser af cement. Omkostningerne for dem var omkring $ 150 plus omkostningerne ved formen. Hvad en fantastisk gør-det-selv projekt!



Ingen kommentarer: