Jens Werner: Jeg er syndebuk


– Jeg kan ikke styre seerne.

Så kort og klar er 'Vild Med dans'-dommer Jens Werners afvisning af Steen Lunds kritik af, at han med sine udtalelser – umiddelbart inden seernes sms-afstemning – om Robert Hansens udvikling som danser, skulle have påvirket seerne til at stemme Robert til tops på bekostning af Steens dansepartner, Vicki Berlin.

I går beskyldte en rasende Steen Lund i Ekstra Bladet Jens Werner for på unfair vis at have favoriseret Robert og Marianne. Dels med sin bemærkning, dels ved 'kun' at tildele Steen og Vicki karakteren ni for deres pasodoble.

Men kritikken preller af på dommeren:

– Når man indgår aftale om at være med i en konkurrence, må man forberede sig på, at man kan vinde – eller tabe. Og efter at have tabt i finalen har Steen åbenbart behov for at finde en syndebuk – en, der skal have skylden. Og det er så åbenbart mig, siger Jens Werner.

– Men jeg kan sagtens forstå, at Steen er virkelig skuffet. Jeg har da selv prøvet at tabe en konkurrence og bagefter følt mig sur og ærgerlig.

Faldet for Robert
– Steen Lund taler om, at der har været en smædekampagne mod hans dansepartner Vicki Berlin?

– Det kan jeg slet ikke forstå. Jeg synes også, der har været meget hype om ham og Vicki. I øvrigt er det min opfattelse, at seerne normalt har besluttet sig for, hvem de stemmer på i god tid, inden afstemningen går i gang.

– Er du enig i seernes afgørelse?

– Ja. 'Vild med dans' fik de rigtige vindere. Som dommer ser jeg ikke kun på det tekniske. Jeg kigger også på det menneskelige – og selv om jeg faktisk aldrig har snakket med Robert og næppe heller kommer til det, fordi vores verdener er så forskellige – så er jeg altså faldet for hans charme og glimt i øjet. Han er så folkelig, ment i ordets bedste betydning. Jeg tror, det er en af forklaringerne på, at seerne gav ham og Marianne sejren, siger Jens Werner.

Ingen kommentarer: